فوق همگرایی روش تکراری گالرکین برای معادلات انتگرال غیرخطی از نوع hammerstein

پایان نامه
  • وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه علم و صنعت ایران
  • نویسنده جواد شکری
  • استاد راهنما خسرو مالک نژاد
  • تعداد صفحات: ۱۵ صفحه ی اول
  • سال انتشار 1377
چکیده

در این رساله روش تکراری گالرکین و روش منظم سازی تکراری "گالرکین-کانتروویچ" برای تقریب جواب معادله انتگرال hammerstien با کرنل هموار و بطور ضعیف منفرد و به فرم معمولی: x(t) - 10k(t2s)t(s2x(s))dsf(t), 0<t<1 عمومیت داده شده است . که در آن t, f, k توابع معلوم و x تابعی است که باید معلوم گردد. هدف نشان دادن بالا بودن میزان همگرایی روش تکرای گالرکین نسبت به روش گالرکین برای معادله (1) تحت شرایط خاص و با در نظر داشتن دو نوع مخصوص از کرنل ذکر شده است به صورت -1 k(t, s)m(t, s), t, s [0, 1] -2m c2 ([0, 1] x [0,1]) k na1 [0,1]for 0<a<1 -3 k(t, s)m(t,s) &a (t-s) می باشد که مرتبه خطا به ترتیب برای کرنل های نوع اول و دوم از (1/n), o(h) از طریق روش گالرکین، به o(1/n2), o(h2) از طریق روش تکراری گالرکین افزایش داده می شود.

۱۵ صفحه ی اول

برای دانلود 15 صفحه اول باید عضویت طلایی داشته باشید

اگر عضو سایت هستید لطفا وارد حساب کاربری خود شوید

منابع مشابه

یک روش نیمه تحلیلی بهبود یافته‌ی جدید و سریع برای حل رده‌ای از معادلات انتگرال فوق منفرد نوع دوم

هدف اصلی این تحقیق یافتن جواب تحلیلی رده ای از معادلات انتگرال فوق منفرد نوع دوم به نام پراندتل است که در مباحث فنی من جمله مکانیک پدید می آید. بدین منظور از یک روش بهبود یافته‌ی جدید و سریع بر اساس روش اختلال هموتوپی استفاده می شود. با ارائه‌ی مثال‌هایی نشان خواهیم داد که روش اختلال هموتوپی استاندارد در حالت کلی برای حل این رده از معادلات انتگرال همگرا نبوده و روش اختلال هموتوپی اصلاح شده نیز ...

متن کامل

کاربرد روش موجک گالرکین سریع برای معادلات انتگرال نوع دوم

در این پایان نامه، کاربردی عددی از روش گالرکین سریع برای معادلات انتگرال فردهلم نوع دوم را بااستفاده از موجک های تکه ای چند جمله ای نشان می دهیم. روی مسائل اساسی برای کاربرد عددی چنین روشی متمرکز می شویم که شامل یک انتخاب از استراتژی برش عملی، انتگرالگیری عددی انتگرال های منفرد ضعیف وکنترل خطای انتگرال گیری عددی می باشند.همچنین یک روش تکراری را برای حل دستگاه خطی فشرده شده حاصل به کار می بریم.

15 صفحه اول

روش محاسباتی برای حل معادلات انتگرال ولترا- فردهلم ترکیبی غیرخطی

در این مقاله، حل معادلات انتگرال ولترا - فردهلم ترکیبی غیرخطی، بااستفاده ازتوابع بلاک - پالس اصلاح شده سه بعدی(m3d-bfs) بررسی شده است. این روش معادلات انتگرال ولترا - فردهلم ترکیبی غیرخطی را به دستگاه معادلات غیرخطی جبری تبدیل می کند. شرح مثال ها گویای کارایی و سادگی روش ارایه شده می باشد.

متن کامل

فوق همگرایی گالرکین ناپیوسته برای معادلات دیفرانسیل تاخیری

در این پایان نامه، به بررسی معادلات دیفرانسیل تاخیری و حل عددی این دسته از معادلات به روش گالرکین ناپیوسته می پردازیم. نخست به وسیله روش های عددی در جبرخطی وجود و یکتایی جواب ثابت می شود و با استفاده از ویژگی های چندجمله ای های لژاندر، ژاکوبی و برنشتاین و مرتبه همگرایی چندجمله ای لژاندر، خطای روش گالرکین ناپیوسته را تجزیه و تحلیل می کنیم. به صورت موضعی، در برخی نقاط خاص، همگرایی به فوق همگرایی ...

15 صفحه اول

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده

{@ msg_add @}


نوع سند: پایان نامه

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه علم و صنعت ایران

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023